2014. június 22., vasárnap

Múzeumok Éjszakája

Az élmény nagyszerű és izgalmas volt. Én még így nem vettem részt Múzeumok Éjszakáján, de nagyon élveztem. Laza tárlatvezetéseket gondoltam ki, azzal fűszerezve, hogy én magam is stilizált korabeli ruhában jelentem meg. Ez persze feltűnő volt és erre szívesebben be is jöttek a látogatók. 

Folyamatosan hömpölygött a tömeg. Néha teljesen megtelt a terem, néha csak lézengtek, de feltűnt, hogy mindenki türelmesen elolvassa a kiírásokat, tanulmányozzák a képeket, és többször is visszasétálnak, hogy újra megnézzenek egy-egy oldalt. 
A kialakuló beszélgetésekből hamar kiderült számomra, hogy itt nem lehet túl sokat dumálni a hidakról, meg komoly családtragédiákról, sőt az egészet sem lehet végig mondani, mert erre nem voltak vevők a látogatók. Ezen a az estén ez nem működött. Így menet közben alakítottam ki a beszélgetéseket. Attól függően hol álltak meg az emberek, ott kapcsolódtam be én is. Ha meghallottam egy kérdést, vagy egy megjegyzést, oda léptem, és kiegészítettem a kiállítást egy kis magyarázattal. Erre szükség is volt, mert nem derült ki az embereknek, hogy ez egy időszaki, családi kiállítás. Ez amúgy már a vendégkönyvből is egyértelműen kiderült, mert sokan, akik "csak úgy" meglátogatták a múzeumot, úgy írtak be a könyvbe, hogy az egész múzeumról alkottak véleményt. Azt gondolom, így volt jó, hogy bemutathattam magam és a családot.
Azt is nagyon jó volt látni, hogy fiatal családok jöttek, sok kicsi és még kisebb gyerkőcökkel. Még éjfélkor is!    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése